All news

Wagner ja Kari Enqvist liittyvät Lidlin ennakkoluulojen murskajaisiin

Vuodesta 2010 Lidlin mainonnassa esiintynyt Epäilevä Tuomas -hahmo teki taas paluun – tällä kertaa seuranaan joukko yllättäviä suomalaisia.

Lidlin uusin kampanja jatkaa suomalaisten kauppaa kohtaan tuntemien epäluulojen poistamista. Pääosassa on kirjava kavalkaadi julkisuuden henkilöitä, joita ei ole totuttu mainonnassa näkemään.

”Tutussa ja turvallisessa pitäytyminen on ihmiselle luonteenomaista. Koska ennakkoluuloissa on lopulta kyse elämän perimmäisistä kysymyksistä, pyysimme mukaan asiantuntijoita, jotka niihin parhaiten osaavat vastata”, kertoo Folkin suunnittelija Sami Korjus.

Syksystä ensi vuoden alkuun jatkuvassa kampanjassa nähdään psyko- ja seksuaaliterapeutti Maaret Kallio, valmennuspäällikkö Tommi Evilä, uutisankkurilegenda Pirjo Nuotio, fysiikan professori Kari Enqvist, professori Alf Rehn, sekä Suomen tunnetuin sarjakuvapariskunta Viivi ja Wagner.

”Yllätyksellisyys ja rohkeus ovat asioita, jotka moni kuluttaja liittää Lidliin, oli kyse sitten eri maateemoista löytyvistä herkuista tai markkinoinnista. Tähän yhtälöön sopii mahtavasti esimerkiksi Viivi ja Wagner”, kertoo Lidlin mainospäällikkö Christian Saukkola.

Juba Tuomolan luoma sarjakuva on ilmestynyt Helsingin Sanomissa vuodesta 1997. Vuosien varrella siitä on tehty useita teatterisovituksia, mutta ei koskaan animaatiota. Oikeudet hahmojen käyttämiseen mainonnassa ratkaisikin ennen kaikkea sarjakuvan luonnetta kunnioittava käsittelytapa.

”Tämä on ensimmäinen kerta, kun Viivi ja Wagner seikkailevat kaupallisessa tiedotteessa. Oli mahtavaa päästä näkemään luomani hahmot animoituna”, kommentoi Juba Tuomola.

Kampanjan on suunnitellut mainostoimisto Folk. Filmit on ohjannut Petri Kotwica ja tuotannosta vastaa Otto Tuotanto.

Linkki mainosfilmiin: https://youtu.be/twqGA6ip4I4

Lisätietoja:
Christian Saukkola, mainospäällikkö, Lidl Suomi, media@lidl.fi
Pia Dahlman, asiakkuusjohtaja, mainostoimisto Folk, pia.dahlman@folkfinland.fi