All news

Vaasalaista sähköä Tehtaankadulta

Vaasan Sähkö löi hynttyyt yhteen mainostoimisto Folkin kanssa. Viime vuoden huhtikuussa alkaneen strategiatyön ja uuden konseptin suunnittelun ensimmäiset lähdöt alkavat näkyä mediassa tammikuun lopussa.

Televisiossa, digitaalisissa kanavissa ja radiossa alkava uudelleenlanseerauskampanja tähtää vahvaan tunnettuuden kasvattamiseen. Keskisuurena haastajana suurten kilpailijoiden kanssa samalle pelikentälle ilmoittautuva Vaasan Sähkö suunnittelee kirivänsä etumatkaa kiinni roimasti vuoteen 2020 mennessä. 

Vahvasti paikalliseen energiaosaamiseen pohjautuva konsepti ”Suomen vaasalaisinta sähköä” perustuu kotimaisuuteen ja vaasalaiseen energiaintohimoon. 

"Siinä missä Tampere on mustan makkaran kotipaikka ja Suonenjoelta tulee mansikoita, Vaasa on Suomen intohimoisin energiakaupunki. Täällä on Pohjoismaiden suurin energiaklusteri ja energia-alaa kohtaan herätellään mielenkiintoa jo alakoulusta lähtien. Vaasan Sähkölläkin on jo yli 120 vuoden historia. Aitoja näyttöjä sähköalan osaamisesta löytyy.  Siksi haluamme nostaa reilusti omaa häntäämme myös mainonnassa", kertoo Vaasan Sähkön sähkökauppayksikön johtaja Olli Arola.

Folkin ja Vaasan Sähkön yhteistyö alkoi keväällä 2017 mittavalla strategiatyöllä, jonka perusteella löydettiin yhteinen suunta mainonnan konseptille.

"Strategian ja viestinnän suunnan löytämiseen tehtiin paljon kuluttaja-insight-työtä. Yllättävää löydöksissä oli se, että monille suomalaisille sähkö ei ole läpihuutojuttu. Myöskään hinta ei ole kaikille tärkein sähkön valinnan kriteeri. Vihreys nostaa päätään, vaikka ihmiset eivät syvällisesti ymmärtäisikään sähkön vihreyteen liittyviä faktoja. Tähän kaikkeen Vaasan Sähköllä on hyvät mahdollisuudet vastata brändiuudistuksensa myötä", Folkin strategi Jaana Haapala kommentoi.