All news

Lidlin joulufilmi muistuttaa jakamisen ilosta

Mainostoimisto Folkin suunnittelema, kansainvälisestikin huomiota saanut filmi kertoo tarinan yllättävästä ystävyydestä ja siitä, kuinka hyvät teot palkitaan.

Joulutonttu kirjaimellisesti syöksyy keskelle erään perheen jouluvalmisteluja Lidl Suomen tämän vuoden joulumainosfilmissä. Perheen tytär pelastaa tontun lumesta ja hoitaa hänet takaisin täysiin ruumiin ja sielun voimiin – hyväksikäyttäen perheen ruokakomeroa.

Jouluaattona perheelle valkeaa, että ruokakomero on tyhjä ja edessä näyttää olevan laiha joulu. Tonttu kuitenkin on maksanut kiitollisuudenvelkansa takaisin ja loihtinut upean jouluaterian.

”Kuinka moni meistä on auttanut ventovierasta hädässä tai onko joku tuntematon pelastanut sinut pulasta? Halusimme muistuttaa tällä filmillä, että joulun aika on antamisen ja ennen kaikkea jakamisen aikaa.” kommentoi Lidl Suomen markkinointipäällikkö Seppo Niemelä.

Joulufilmin on suunnitellut mainostoimisto Folk ja ohjannut Pete Riski. Tuotannosta on vastannut Director’s Guild.

”Tavoitteenamme oli luoda yksinkertainen joulutarina, jossa on ripaus joulun taikaa. Tarina heräsi henkiin Peten visuaalisen tarinan kerronnan sekä tietenkin musiikin ansiosta – musiikki ja äänimaailma tuovat filmiin ekstrakerroksen taikaa.” kertoo alkuperäisen käsikirjoituksen kirjoittaja, Folkin Art Director Kimi Issakainen.

Filmi sai ensiesityksen 5.12. ja se on noteerattu useissa eri kansainvälisissä alan medioissa, kuten LBBOnlinessa, shots.netissä sekä Campaignissa.

Linkki joulufilmiin: https://youtu.be/7gf4Wc0X5pQ 

Lisätietoja:
Pia Dahlman, asiakkuusjohtaja, Folk, pia.dahlman@folkfinland.fi,
040 516 8316
Seppo Niemelä, markkinointipäällikkö, Lidl Suomi, media@lidl.fi, (09) 23456400