All news

Kesä on täällä – ja se on kreisi!

Vähittäiskauppaketju Lidl viheltää kesän virallisesti alkaneeksi ja rohkaisee taas suomalaisia nauttimaan hetkestä sekä elämään kuin viimeistä kesäpäivää. Kampanjan on suunnitellut mainostoimisto Folk.

Lidl aloitti vuoden suurimman kampanjansa viime viikolla. Monimediallista kesäkampanjaa siivittää kesän kuumin korvamato, artisti Lidl Stingyn ’Kesä on kreisi’ -biisi. Viime vuoden kesärenkutus ’Grillaa’ päätyi Spotifyn Viraalilistan ykköseksi ja piti listan ykköspaikan kolmena viikkona peräkkäin.

”Suomen kesän lyhyys saa meidät suomalaiset vähän sekaisin. Haluamme viestiä suomalaisille kesäbiisillämme ja koko kampanjallamme, että ilo kannattaa ottaa irti heti, aina ja joka paikassa” kertoo Lidl Suomen mainospäällikkö Christian Saukkola

Kesä on kreisi -biisi tavoittelee myös tänä vuonna musiikkilistojen kärkisijoja. Laulun virallinen musiikkivideo saa ensi-iltansa tänään torstaina yksinoikeudella Finnkinon elokuvateattereissa kautta maan.

”Kampanja on jo startannut ensimmäisellä mainosfilmillä ja ulkomainonnalla, joiden kuvitukset ovat kansainvälisesti arvostetun ja mm. Cannesissa palkitun La Bocan käsialaa. Kesän aikana Lidlin kampanja tulee ottamaan haltuun kaikki kanavat”, kertoo Folkin asiakkuusjohtaja Pia Dahlman.

Kampanjan on suunnitellut mainostoimisto Folk. Kampanjafilmit on tuottanut Director’s Guild ja ohjannut Teemu Niukkanen. Kesäbiisin esittäjä on Lidl Stingy, ja laulajana toimii Venla Seppä. Laulun ovat sovittaneet Juri Seppä, Teemu Niukkanen, Tuomas Myllymäki ja Lidl Stingy.

Kesä on kreisi -biisi Spotifyssä: https://spoti.fi/2Kxp7qe
Kampanjan ensimmäinen mainosfilmi: https://www.youtube.com/watch?v=_QFr6-emiXY&feature=youtu.be

Lisätietoja:
Christian Saukkola, mainospäällikkö, Lidl Suomi, 09 2345 6620,
christian.saukkola@lidl.fi
Pia Dahlman, asiakkuusjohtaja, Folk, 040 516 8316, pia.dahlman@folkfinland.fi