All news

Helsingin kaupunki kääntää katseet väkivallan tekijöihin

Helsingin kaupunki, yhteistyössä mainostoimisto Folkin kanssa, avaa uuden näkökulman vuosittaisessa lähisuhde[-]väkivallan kampanjassaan. Tänä vuonna vakavaa ja vaiettua asiaa tarkastellaan tekijöiden puolelta. 

Helsingin kaupunki kampanjoi vuosittain lähisuhdeväkivallan ehkäisemiseksi – viime vuonna aihetta käsiteltiin lasten näkökulmasta. Tänä vuonna katse käännettiin itse väkivallan tekijöihin. 

Vaikeaa aihetta lähdettiin avaamaan yhteistyössä mainostoimisto Folkin kanssa. Kampanjan tarkoituksena on ennaltaehkäistä perheissä tapahtuvaa väkivaltaa. 

”Väkivallan uhka voi elää perheessä pitkään, ennen purkautumistaan fyysisesti. Lopputuloksen kannalta on parempi, jos tekijä osaa ja uskaltaa pyytää apua, ennen kuin väkivalta ylittää rajat”, kommentoi Helsingin kaupungin lähisuhdeväki[-]valtatyöryhmän puheenjohtaja Kaisu Ketola.

Lähisuhdeväkivalta ei katso ikää, sukupuolta tai yhteiskuntaluokkaa. Monessa tapauksessa tekijä voi olla myös uhri. Helsingin kaupunki kannustaa kaikkia – uhreja, tekijöitä ja lähimmäisiä – toimimaan ajoissa, jotta väkivalta saadaan loppumaan. Kampanja ohjeistaakin: ”Hae apua, ennen kuin väkivalta karkaa käsistä”. Kampanja ohjaa verkkoon, josta löytyy lisä- ja yhteystiedot avun pariin.

”Ihmisestä ei välttämättä näe päälle päin, onko kyseessä uhri vai tekijä. Halusimme mainosfilmissä tuoda esiin todellisuuden ja väkivallan monikasvoisuuden”, kertoo Folkin Copywriter Lasse Paasto

Kampanjan on suunnitellut mainostoimisto Folk. Mainosfilmin on tuottanut Otto Tuotanto ja ohjannut Jonas Alexander Arnby.

Linkki mainosfilmiin: https://www.youtube.com/watch?v=mP6rVIZKP2Y