All news

Lidlin kesäkampanja opettaa jälleen elämään kuin viimeistä kesäpäivää

Kesäbiisi ’Grillaa’ on jo toista viikkoa Spotifyn Suomen viraalilistan ykkösenä.

Meillä täällä Suomessa on aidosti lämpimiä kesäpäiviä hyvänä vuotena sellaiset 20 kappaletta – huonoimpina vuosina noin viisi. Eikä tämä valitettavasti ole edes liioittelua. Kun kesä vihdoin alkaa, alamme jo murehtia sen loppumista. Lidlin tämän kesän kampanja valjastaa tämän suomalaisten tunnistettavan ominaispiirteen ja muistuttaa meitä elämään hetkessä.

”Seuraamme koko ajan säätietoja ja puhumme mitä kaikkea pitäisi ehtiä tekemään – kesän lyhyys saa aina meidät suomalaiset vähän sekaisin. Haluamme viestiä tällä kampanjalla, että ilo pitää ottaa irti heti, aina ja joka paikassa” kuvailee Folkin luova toimitusjohtaja Tommi Laiho.

Monimediainen kesäkampanja on jo lähtenyt käyntiin. Toissa viikolla julkaistu kampanjan kesäbiisi ’Grillaa’ on noussut Spotifyssä Suomen 50 viraalisinta -listan ykkössijalle – kappale pitää ykköspaikkaa nyt jo toista viikkoa.

”Viime kesänä meitä viihdytti Katri Helenan Kesän lapsi, josta saimmekin positiivista palautetta. Nyt Kesän lapsen kertosäkeen ympärille on rakennettu kokonaan uusi kesäbiisi, joka kannustaa meitä nauttimaan kesästä – ja siinä sivussa toki grillaamaan”, kertoo Lidl Suomen markkinointipäällikkö Seppo Niemelä.

Kesäkampanjan on suunnitellut mainostoimisto Folk. Kampanjafilmit on tuottanut Director’s Guild ja ohjannut Teemu Niukkanen. Kesäbiisin esittäjä on Lidl Stingy ja laulajana toimii Amanda Löfman. Laulun sovitus on Juri Sepän, Teemu Niukkasen ja Kimi Issakaisen käsialaa.

Linkit julkaistuihin mainosvideoihin:
https://youtu.be/yZoZP8OBqOw
https://youtu.be/bZb2bj2tDkA
https://youtu.be/OrCuldidH8Y

Lisätietoja:

Pia Dahlman, mainostoimisto Folk, asiakkuusjohtaja, pia.dahlman@folkfinland.fi, 040 5168316

Tommi Laiho, mainostoimisto Folk, toimitusjohtaja, tommi.laiho@folkfinland.fi, 050 310 0659

Seppo Niemelä, Lidl Suomi, markkinointipäällikkö, seppo.niemela@lidl.fi