haaste

Miten aktivoida Sportyfeel-insta mielen­kiintoisen sisällön avulla?

Lidl halusi aktivoida Sportyfeel-lisäravinnetuotemerkin omat Instagram-sivut. Tilin seuraajamäärän rakentamiseen ei kuitenkaan haluttu käyttää juurikaan mediarahaa, vaan se piti tehdä aktivoivan sekä kiinnostavan sisällön avulla. Kohderyhmäksi oli määritelty 20–35-vuotiaat kaupunkilaisnaiset.

ratkaisu

Kehitimme treeniohjelman

Sen sijaan, että olisimme lähteneet mainostamaan lisäravinteita, vastasimme kohderyhmän tarpeisiin sekä vallitseviin kuntoilutrendeihin. Kehitimme siis ilmaisen treeniohjelman – Sportyfeel Challengen. Neljän viikon haasteen, jonka koostamisesta vastaavat alan ammattilaiset.

Haasteissa oli mukana kaksi tunnettua bloggaria, Eevi Teittinen js Else Lautala, jotka rakensivat kuukauden mittaisen ohjelman kulloistakin tavoitetta silmällä pitäen. Treenivideot ilmestyivät päivittäin ja niitä seuraamalla kuluttajat pyrkivät tavoitteeseen. Kuluttajia pyydettiin postaamaan omia treenikuvia Instagramiin #sportyfeel hashtagilla.

“Ensimmäisen haasteen aikana keräsimme sivuille
10 000 seuraajaa, seuraavassa haasteessa määrä lisääntyi
16 000 – nyt seuraajia on yli 20 000.”

TIIMI

Kimi Issakainen / AD
Lasse Paasto / Copywriter
Pia Dahlman / Asiakkuusjohtaja
Miika Hyvärinen / Valokuvaaja