haaste

Miten parantaa pölyttynyt mielikuva ja luoda pitkäaikainen konsepti?

Lähtötilanne

Suomi on maailman johtava kahvikansa

Suomalainen juo keskimäärin 9,5 kiloa kahvia vuodessa – se tekee 1265 kupillista vuodessa. Kaikki vähänkään tärkeä tapahtuu Suomessa kahvikupillisen ylitse. Oikeus kahvitaukoon on kirjattu meillä työehtosopimukseen, eikä kylässä istuta kahvipöytään ensimmäisellä kutsulla, vaan aina on kursailtava tovi. Tärkeä osa suomalaista kahvikulttuuria on myös Kulta Katriina, jo vuodesta 1937.

Kulta Katriina on kuitenkin jäänyt kilpailijoidensa jalkoihin ja mainonta on vaihdellut. Mielikuva on ollut pölyttynyt, tunneside on ollut heikko ja lupaus "vahva ja pehmeä" hieman geneerinen. Tehtävämme oli tehdä tähän muutos ja luoda konsepti, joka voisi kestää vuosia.

Ratkaisu

Omitaan suomalainen kahvikulttuuri

Kahvikulttuurimme erityisyyttä ei kukaan ollut ominut. Nostimme arvostusta Kulta Katriinaan ja jokapäiväiseen kahvitteluun liittyviä rakkaita, omalaatuisiakin tapoja kohtaan. Kulta Katriina elää suomalaisen kahvikulttuurin puolesta.

“Konseptin tulokset ovat parhaat Meiralle ja Kulta Katriinalle 15 vuoteen.”

TIIMI

Paula Orre / Creative Director, Art Director
Lilli Loiri-Seppä / Copywriter
Marja Vattulainen / Asiakkuusjohtaja
Elina Estlander / Tuottaja
Tommi Laiho / Strategi
Jaana Haapala / Planner
Markus Virpiö / Ohjaaja
Otto Tuotanto / Tuotantoyhtiö
Meira / Asiakas

🏆

Effie Finland 2016 -finalisti
AdProfit 2016 -finalisti
Vuoden Huiput 2016 Ilmoitukset: kirja
Vuoden Huiput 2016 Liikkuva kuva: kirja