haaste

Miten tavoittaa uusi kohderyhmä?

Kekkilä on vanhin suomalainen puutarhan ja kasvienhoidon sekä etenkin mullan asiantuntija. Kekkilä tarvitsi strategian ja konseptin tavoittaakseen uudet, kaupunkilaiset kohderyhmät. Samalla he halusivat vahvistaa asiantuntija-asemaansa.

Tavoitteenamme oli tavoittaa kaikki puutarhanhoitoa harrastavat, sekä uudet, täysin kaupunkilaiset kohderyhmät, joilla ei ole enää tiivistä suhdetta luontoon ja kasveihin.

ratkaisu

Muistutetaan kadonneesta yhteydestä

Vielä kolme sukupolvea sitten meillä suomalaisilla oli vahva side luontoon ja maaperään – viljelimme maata, kasvatimme vihanneksia ja hoidimme kasveja. Nyt tuo yhteys on melkein kadonnut, etenkin kiireisten kaupunkilaisten keskuudessa.

Useat tutkimukset osoittavat, että puutarhanhoito on rentouttava, jopa meditatiivinen harrastus, joka lisää onnellisuutta sekä hyvinvointia. Otimme puutarhanhoidon henkisen ja hyvää tekevän vaikutuksen kommunikaatiomme keskiöön, koska sitä suurin osa kohderyhmästämme elämäänsä eniten kaipasi.

Kampanjan johtotähtenä on "Puutarhassa on kaikki hyvin" -filmi, joka kertoo karun kaupungin poikajoukon matkasta betonin keskeltä puutarhaan. Matkaa siivittää laulu, joka on sanoitettu kasvien tieteellisillä nimillä. 

“Tyylipuhdas, uniikki ja omaperäinen toteutus, jolle musiikki luo sielun ja sydämen.”

Kuukauden parhaat sekunnit -raati

TIIMI

Paula Orre / Creative Director & Art Director
Lilli Loiri-Seppä / Copywriter
Marja Vattulainen / Asiakkuusjohtaja
Jaana Haapala-Laiho / Strategisti
Päivi Juusola / Tuottaja
Tommi Laiho / Luova toimitusjohtaja
Jappe Päivinen / Ohjaaja
Otto Production / Tuotantoyhtiö
Jarkko Meretniemi / Säveltäjä

🏆

Kauden parhaat sekunnit -voittaja