All news

Härkiksen ensimmäinen kampanja puhuttelee lihansyöjiä

Verso Food Oy:n historian ensimmäinen Härkis-mainoskampanja starttaa maaliskuussa.

Härkis on kotimaisista härkäpavuista valmistettu, täysin kasviperäinen, käyttövalmis tuote, jota voi käyttää ruoanlaitossa esimerkiksi jauhelihan ja kanan tapaan. Härkis ei ole vain kasvissyöjille, vaan se on erilainen proteiinin lähde myös niille, jotka kaipaavat monipuolisuutta syömiseensä arjen ja kiireen keskellä.

”Kun Härkistä lähdettiin kehittämään, oli johtavana ajatuksena kehittää tuote, joka on helppo ottaa käyttöön arjen ruoanlaittoon.” kertoo Verso Foodin toimitusjohtaja Tarja Ollila.

Elokuussa markkinoille tuotu Härkis on löytänyt nopeasti tiensä suomalaisten lautasille. Myynti on jo nyt ylittänyt Verso Food Oy:n odotukset – Härkis siivitti yrityksen liikevaihdon nousuun. 

”Suomalaiset kautta maan ovat ottaneet Härkiksen osaksi arjen valintoja. Reilussa puolessa vuodessa lanseerauksesta eli helmikuun puolivälissä tuli täyteen miljoona myytyä Härkis-rasiaa. Lähdemme tavoittelemaan toista miljoonaa vieläkin nopeammassa aikataulussa mainonnan tukemana.” sanoo Ollila.

Härkiksen ensimmäinen kampanja on mainostoimisto Folkin suunnittelema. Kampanjan tarkoituksena on puhutella kuluttajia, jotka käyttävät myös lihaa, mutta kaipaavat uusia vaihtoehtoja lihan, kanan ja kalan rinnalle.

”Yksi elämän suurista kysymyksistä on ’mitä tänään syötäisiin’. Loppujen lopuksi valintojen ympyrä on melko pieni – jos eilen oli jauhelihaa, niin tänään ehkä kanaa ja huomenna sitten kalaa. Tähän väliin Härkis on tervetullut uutuus. Kun kaiken lisäksi Härkis on joka lailla pikkuisen parempi vaihtoehto, niin miksei?” kertoo Folkin luova johtaja Paula Orre kampanjan taustoista.

Linkit mainosfilmeihin:
https://youtu.be/0q-ubwtYWbc 
https://youtu.be/QvpKTE_D9lA 
https://youtu.be/xLqMWd2KxyA 

Lisätietoja:
Tarja Ollila, toimitusjohtaja, Verso Food,
tarja.ollila@versofood.fi, 0400 770 697

Pia Dahlman, asiakkuusjohtaja, Folk
pia.dahlman@folkfinland.fi, 040 516 8316