Haaste

Miten muistuttaa suomalaisia Mariannesta?

ratkaisu

Toimme ikonisen Marianne-kääreen kommunikaation keskiöön

Kaikki suomalaiset ovat tunnistaneet ikonisen Mariannen ja sen puna-valkoisen kääreen. Mutta suomalaiset olivat unohtaneet Marianne-karkin. Meidän tehtävämme oli tuoda Marianne taas ihmisten mieliin ja huulille – modernilla tavalla.

Päätimme käyttää hyväksi karamellin legendaarista käärettä ja toimme sen viestintämme keskiöön. Loimme ajattoman ja tyylikkään julistesarjan, joka täytti Suomen kaupunkien katukuvan syksyllä 2016.

“Ihmiset rakastuivat julisteisiin – sekä Marianneen.
Suomalaiset ostivat karamellia aivan  uudella innolla kampanjan jälkeen!”

TIIMI

Paula Orre / Creative Director, Art Director
Sami Korjus / Copywriter
Pia Dahlman / Asiakkuusjohtaja
Johanna Murtomäki / Tuottaja
Jani Kivelä / Tuotanto-AD
Craig & Karl / Kuvitus
Fazer / Asiakas

🏆

Cannes Lions 2017 Outdoor Shortlist
Kultajyvä 2017 Hopeajyvä
Vuoden Huiput 2016: kirja