Lähtötilanne

Miten tehdä tarjousmainontaa jouluherkuista ja siivittää siinä samalla Lidlin joulumyynti 11% kasvuun edellisvuoteen verrattuna? 

Deluxe-tuotteet eroavat Lidlin päivittäisestä tuotevalikoimasta. Ne ovat poikkeuksellisen laadukkaita ja myynnissä vain rajatun ajan kerrallaan. Tämä piti tehdä selväksi, jotta ihmiset ymmärtäisivät tulla jouluostoksille ennen kuin on myöhäistä. Unohtamatta tietenkään edullista hintaa.

Luova Ratkaisu

Korkea laatu ja rajoitettu aika ovat tuttuja viestejä muotimaailmasta. Mitä jos kommunikoisimme samalla tavalla ruoasta? Tyylikkäästi ja itsevarmasti, korostaen makumalliston erikoislaatuisuutta, selittelemättä liikoja. Tehden samalla selkeän pesäeron muuhun jouluruokamainontaan, jota eri mediat ovat täynnä.

Toteutus

Kampanjan keskiössä oli kolme eri tuoteryhmää: kalat & äyriäiset, juustot ja glögit. Loimme jokaisen ympärille oman maailman, josta tuotteet ovat saaneet inspiraationsa. Kampanja esittelee maailmat kuin kyseessä olisi jokin haute couture -malliston lanseeraus. Korkea laatu ja Lidlin halpa hinta muodostavat yllättävän kontrastin.