haaste

Miten tulla markkinalle, jossa on jo valmiiksi tungosta?

Suoratoistopalvelu C More oli toiminut Suomessa jo joitain vuosia, mutta ei ollut onnistunut lyömään itseään mainittavasti läpi. Markkinoilla oli monia muitakin vastaavia palveluja, jotka tarjosivat Hollywoodin leffoja ja sarjoja, lastenohjelmia ja urheilua. 

ratkaisu

Syksyn 2016  aikana C More loi nahkansa uudelleen. Rakennettiin vanhalla nimellä toimiva, mutta entistä tarkemmin suomalaisille räätälöity suoratoistopalvelu. Uusi vaihtoehto, joka tarjoaa Hollywoodin leffat ja sarjat, mutta kilpailijoistaan poiketen myös parhaat pohjoismaiset ja kotimaiset sisällöt. Palvelun piiriin siirtyivät myös suorat F1-lähetykset, jääkiekon MM-kisat ja aiemmin MTV Juniori -kanavalla esitetyt lastenohjelmat. 

Uudistettu C More avattiin helmikuussa 2017 – ja sitä ryyditettiin mainoskampanjalla, joka avasi kolmikantaa HOLLYWOOD-POHJOISMAAT-SUOMI palvelulle istuvalla, rikoselokuvallisella kerronnalla. Haudutusvaiheessa siihen lisättiin vielä keittokauhallinen mustaa huumoria. 

Syntyi konsepti, jossa ruotsalainen etsivä saa toimeksiannon amerikkalaiselta poliisipäälliköltä selvittää C Moren tapaus Suomessa. Avukseen ruotsalainen saa uuden suomalaisen etsiväparin – ja siitä tarina lähtee askel askeleelta eteenpäin. Mainossarjaan kuului yhteensä 16 erilaista liikkuvan kuvan ratkaisua eri medioihin. Päähenkilöiksi valjastettiin itseoikeutetusti Wallander-elokuvista tuttu Krister Henriksson ja Vareksena marinoitunut Antti Reini. 

“C Moren uusi tuleminen oli kevään 2017 puhutuimpia kampanjoita. Vain muutamassa viikossa brändin tunnettuus nousi yli 300 % ja tilauksia tehtiin lähes 400 % aiempaa enemmän.”

TIIMI:

Tommy Mäkinen / Creative Director, Copywriter
Pia Dahlman / Asiakkuusjohtaja
Dome Karukoski / Ohjaaja
Petteri Lehtinen / Tuottaja
Valve Media / Tuotantoyhtiö

🏆

Media & Message Brändimainonta -voittaja