haaste

Miten luoda erottuva juhlavuoden kampanja Suomi 100 -vuotena?

Abloy on tehnyt maailmasta turvallisemman paikan elää jo 110 vuoden ajan. Abloyn avain taitaa löytyä melkein jokaisen suomalaisen avainnipusta – maailmalla taas Abloyn lukitustuotteilla lukitaan arvokkaita ja merkittäviä kohteita, kuten Louvre, Eiffel-torni sekä British Museum. ABLOY-lukko oli historian ensimmäinen lukko, jota oli mahdoton tiirikoida. Vuonna 2012 Suomen Keksintösäätiö nimesikin ABLOY-lukon Suomen merkittävimmäksi keksinnöksi.

Keksinnön isä, helsinkiläinen hienomekaanikko Emil Henriksson, on kuitenkin jäänyt suurelle yleisölle tuntemattomaksi.

ratkaisu

Tarina Suomen merkittävimmän keksinnön takaa.

Suomen merkittävimmäksi keksinnöksi arvioidulla 110-vuotiaalla ABLOY-lukolla ja sen keksijällä Emil Henrikssonilla on vaiherikas historia, joka on tehnyt maailmasta turvallisemman paikan.

Kuolematon Herra Henriksson on mies, joka on luovinut läpi maailmanhistorian merkkipaalujen. Herra Henriksson on inspiroinut, luonut uutta, ratkonut niin pieniä kuin suuriakin ongelmia jo yli sadan vuoden ajan. Hänen kuolemattomana perintönä maailma on turvallisempi, ja hänen elämäntarinansa kautta myös mielenkiintoisempi paikka elää. 

Kampanjassa tuodaan esille Henrikssonin sekä Abloyn asennetta, jonka keskiössä on intohimo ongelmien ratkaisuun, innovointiin ja turvallisuuteen.

“Huomista ei ole, se pitää keksiä.”

Herra Henriksson

TIIMI

Marko Vuorensola / Creative Director
Tommi Laiho / Creative Director
Pia Dahlman / Asiakkuusjohtaja
Janni Hyvärinen / Tuottaja
Mikael Bertus / Jr. Copywriter
Nita Junnila / Graafinen suunnittelija, tuotanto-AD
Valve Media / Tuotantoyhtiö
Family Film / Service production
Petteri Lehtinen / Tuottaja
Pekka Hara / Ohjaaja
Kjell Lagerroos / Kuvaaja
Lauri Porra / Säveltäjä